הוועדה המשותפת אישרה את חוק ההסדרה לקריאות שנייה ושלישית

    איתי גדסי No Comments on הוועדה המשותפת אישרה את חוק ההסדרה לקריאות שנייה ושלישית
    אילוסטרציה
    19:06
    23.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on נתניהו בפיקוד הצפון: "יש לנו תכניות מפתיעות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברוב של שבעה מול שישה ח"כים אישרה הוועדה המשותפת לוועדת החוקה חוק ומשפט ולוועדת החוץ והביטחון לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה והשומרון, התשע"ז-2016 של הח"כים בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), יואב קיש (הליכוד), שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), דוד ביטן (הליכוד) ואורן אסף חזן (הליכוד). הרביזיה על הצעת החוק נדחתה ברוב של שמונה ח"כים לעומת ארבעה ואחד נמנע. בכך סיימה הוועדה 22 ישיבות על הצעת החוק עד לאישורה היום.

    הצעת החוק נועדה להסדיר התיישבות ישראלית בלתי חוקית באזור יהודה ושומרון שנבנתה בתום לב או בהסכמת המדינה. אם מדובר על אדמה לא מוסדרת שלא הוכיח אדם לגביה בעלות, היא תירשם על שם הממונה על הרכוש הממשלתי באזור יהודה ושומרון. אם אדם הוכיח לרשויות כי הוא בעל הקרקע- יופקעו זכויות השימוש בקרקע ויועברו לממונה הממשלתי; ההפקעה תעמוד בתוקפה עד להכרעה מדינית בדבר מעמדו של האזור וההתיישבות הישראלית בו.

    בנוסף, מרגע ‏תחולת ‏החוק ‏יופסקו ‏כל ‏הליכי ‏ההריסה ‏נגד מבנים ‏בהתיישבות הישראלית ‏ביהודה‏ ושומרון,‏ למעט אלו‏ שלגביהם‏ הוצא ‏כבר‏ פסק‏ דין‏ הדורש ‏את‏ הריסתם. עוד מוצע כי מי שהוכיח בעלות על הקרקע יקבל פיצוי בשווי של 125% מערך הקרקע או שיקבל קרקע חילופית‏.

    עוד נקבע בהצעת החוק כי כל הליכי האכיפה והצווים המנהליים הקיימים בעניין הישובים הכלולים בתוספת לחוק, יותלו לשנה שבמהלכה- אם יקבעו רשויות האזור שהם נבנו בתום לב או בהסכמת המדינה – יחולו עליהם הוראות החוק. זאת למעט אלו שקיים בעניינם פסק דין חלוט. שר המשפטים, באישור ועדת החוקה רשאי להוסיף בצו ישובים לתוספת. 16 היישובים שבתוספת הנוכחית: עפרה, נתיב האבות, עלי, כוכב השחר, מצפה כרמים, אלון מורה, מעלה מכמש, שבי שומרון, קדומים, פסגות, בית אל, יצהר, הר ברכה, מודיעין עלית, נוקדים וכוכב יעקב.



    0 תגובות